måndag 23 november 2015

Veckans tricks

Den här veckan ska vi försöka oss på position 4 i heelworken och backa. Har lite smått panik som jag ska starta i avancerad till nästa helg och vänsterhandlingen sitter inte alls och vi kan inte backa. Har planerat in den här tävlingen under en tid men har inte tränat alls på rally. Antagligen för att freestyle är lite roligare hahaha. Men skam den som ger sig och nu gäller det att lägga i högväxeln och få till högerhandlingen. Xena tycker att det är lite svårt då han gärna vill göra tricks istället för att gå fot eller göra högerhandling. Det blir lätt lite slalom ibland eller att snurra runt mig eller ja nått annat för tokisen. 

Xena: Det blir bättre och bättre med höger handlingen och jag kanske sitter den lite till nästa helg men backa det är svårt eller rättare sagt skitsvårt. Vi har börjat med att hon ska backa framför mig just nu och vill få in kommandot bra innan vi kör vid sidan. Tre små ynka steg i avancerad känns som tre mil just nu. Men hon kan i varje fall ta 4 steg nu bakåt med mycket hjälp hurra hurra. 

Tyson: Han följer med fint på höger sida och jag funderar nu hur jag ska få honom att sätta fot och sidan som jag kallar högerhandlingen utan godis. Han ångar på som värsta lokomotivet när han sätter den sidan till. Men det ska nog gå. Helts ska foten sitta nästa helg då han ska köra en nybörjare igen. Backa det går bättre än för Xena men det är bara lite bättre. Han vill gärna sätta sig,

Astrid: Hon gillar inte alls att gå fot varken till höger eller vänster men vi kör lite ändå. Hon vill köra tricks och backa kan hon sedan tidigare så nu tränar vi på en längre sträcka. Det går framåt och hon tycker att det är lite svårt att gå mer än fyra steg som vi tydligen har fastnat i tidigare. 

PÅ ONSDAG ska de kunna backa JISSES jag har lite att göra hahahha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar