tisdag 17 november 2015

Veckans tricks

Har bestämt mig för att göra ett nytt tricks i veckan och en ny htm position. Den här veckan på torsdag ska kamelerna och giraffen kunna höger och vänster tass samt position 10.

I söndags började jag med att lära in vänster tass och Xena fattade det rätt fort. Tyson fattade det inte alls. Han la sig och la sig och la sig eller vägrade att lyfta tassen när jag försökt lite lätt med hjälp. Men nej han såg ut som ett stort frågetecken. Xena fattade efter några gånger att hon skull lyfta vänster tass när jag räckte fram min vänstra hand. Astrid kan det sedan tidigare och på slutet av träningen så fick Astrid köra och hon gjorde höger och vänster som hon inte hade gjort annat.

I går till kvällsmaten så testade jag dem och räcke fram vänster hand och sa kommandot vänster. Xena gjorde rätt och ja Tyson gjorde också rätt. Jag var rätt paff som han gjorde det som om han aldrig hade gjort nått annat. Kanske hade han tittat på Astrid och förstått men det var i alla fall roligt om man tänker på att dagen innan så fattade han inte alls.

Idag så har vi börjat träna in höger tass och det var lite svårt. Nu stod alla hundarna och viftade hej vilt med vänster tass. Xena fattade rätt snart att vi skulle byta tass och klarade även av på slutet att köra vänster, höger tass. Tyson som nästan lika funderande ut som i söndags men lyfte höger tass någon gång skeptiskt men viftade hej vilt med vänster. I morgon blir det mer träning för på torsdag ska det filmas.

Htm positionen går bra stilla stående men det är värre när det blir rörelse. Tyson håller på att äta upp hela handen bara i hysteri efter korven. Vi får se om händerna sitter kvar hela året. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar